Importanta fibrelor alimentare, OptiFibre® si 3 retete super usoare

Astazi m-am hotarat sa va spun cateva cuvinte despre fibrele alimentare si importanta lor pentru sanatatea noastra, dar si sa va arat alternativa 100% naturala la care apelez cand simt ca nu apuc sa imi iau portia de fibre din alimente – OptiFibre®.

Fibrele alimentare sunt o categorie de carbohidrati proveniti din alimentele de origine vegetala: fructe, legume, cereale integrale. Acesti carbohidrat nu pot fi digerati de enzimele din tubul digestiv. Ele ajuta la stimularea digestiei, reducerea nivelului de colesterol în  si controlarea gilcemiei. Fibrele alimentare sunt pe post de balast, care se elimina odata cu celelalte reziduuri rezultate din procesul de digestie si de fermentate intestinala.

Fibrele vegetale se impart in doua mari categorii: solubile si insolubile:

Fibrele insolubile  au o putere mare de absorbtie si se umfla ca un burete dupa ce ajung in intestin. Ele joacă un rol important în constituirea bolului fecal si în reglarea digestiei. Fibrele insolubile  se gasesc in faina de grau, taratele de grau, nuci, fasole si legume cum ar fi conopida, fasolea verde și cartofii.

Fibrele solubile  previn sau reduc absorbtia unor substante in torentul sangvin: retin intrarea glucozei în sange, si reduc nivelul de colesterol. Cand se dizolva in apa, acest tip de fibre formeaza o substanta gelatinoasa. Fibrele solubile se gasesc in ovaz, mazare, fasole, mere, fructe, citrice, morcovi, orz si psyllium.

Cand suntem foarte ocupati, nu suntem atenti sa ne luam necesarul de fibre din alimente sau ne schimbam pentru o perioada scurta de timp rutina alimentara (de exemplu in calatorii), putem apela la OptiFibre®. Eu le-am testat si le folosesc in continuare si s-au dovedit a fi salvarea mea cand plec in calatorii sau chiar in weekend, cand nu respect orele meselor cum o fac in timpul zilelor lucratoate. OptiFibre®  este un supliment alimentar ce contine guma guar partial hidrolizata, 100% fibre solubile obtinute din boabe de guar, cu efect prebiotic in reglarea tranzitului intestinal. Poate fi amestecat in lichide sau alimente moi, calde sau reci, fara a afecta gustul sau textura acestora si poate fi utilizat pe termen lung fara efecte adverse.

Mai jos va las un material video in care va arat  3 preparate rapide in care adaug aceste fibre: smoothie bowl – smoothie din banane, avocado, bautura vegetala din migdale si afine; iaurt cu cereale si fructe;budinca de chia cu piure de mango.  

Importanta fibrelor alimentare, OptiFibre® si 3 retete super usoare
Print
Smoothie bowl (ingrediente pentru 1 portie)
  1. 1 banana
  2. ½ avocado
  3. 1 mana de afine
  4. 1 masura (5 g) de OptiFibre
  5. Fructe si seminte pentru decor - la alegere Eu am folosit – caise, capsuni, zmeura, fulgi de cocos, seminte de floarea soarelui
Parfait de iaurt si cereale (2 portii)
  1. 100 g iaurt grecesc
  2. 4 linguri cereale integrale
  3. 4 lingurite miere
  4. 2-3 capsuni
  5. 2 caise
  6. Zmeura
  7. 2 masuri (10 g) de OptiFibre
Budinca de chia cu piure de mango (2 portii)
  1. 4 linguri seminte de chia
  2. 200 ml lapte vegetal sau animal
  3. 2 masuri (10 g) OptiFibre
  4. 1 mango bine copt
  5. Zmeura 10 bucati
Cum procedam
Smoothie bowl
  1. Punem in blender banana, avocado, afinele si OptiFibrele apoi blenduim bine
  2. Turnam smoothie-ul intr-un bol si il ornam cu fructe si seminte
Parfait de iaurt si cereale (2 portii)
  1. Amestecam iaurtul cu OptiFibrele
  2. Pregatim 2 recipiente – pahare, borcanele – in care punem dupa cum urmeaza: 2 linguri de iaurt, cereale, fructe, miere, apoi iarasi iaurt, fructe si miere si la final din nou cereale.
Budinca de chia cu piure de mango
  1. Amestecam intr-un pahar bautura vegetala cu semintele de chia si Opti Fibrele si bagam la rece pentru minim 1 ora (se poate si peste noapte)
  2. Pulpa de mago o facem piure cu ajutorul unui blender
Punem in pahare mai mici dupa cum urmeaza
  1. Chia, piure de mango, iarasi chia
  2. La final adaugam zmeura.
PrajiturEla https://laprajiturela.ro/
Cu drag, Praji. 

(Articol sponsorizat)

poate iti place si

Leave a Reply

Your email address will not be published.